People Sharing This Article To Attack Gary Lineker’s Child Refugee Stance Have No Idea It’s A Fake

What they failed to realise was the article was fake. 

It was based on a real news story, but one that was published in 2005, not 14 October 2016 – as the doctored piece claimed. 

There was also no mention in the original piece of any suspicion the migrants found in Walkers’ factory had lived in the Calais ‘Jungle’.

On top of that, the quotes attributed to Lineker and a Walkers spokesman were made-up, and not included in the original piece

Many are looking for any excuse to bash Lineker after he admonished those calling for dental checks on the child refugees accepted into Britain.

Article source: